12 Ocak 2011 Çarşamba

ÖĞRENCİLERİN HAYATI TEHLİKEDE!

Dün akşam 10 yaşındaki Ali’ye sordum:

- Bugün okul nasıldı? Özlemiş misin okulunu?
- Hayır.
- Ama niye? 9 gündür göremiyordun öğretmenini, arkadaşlarını… Hiç özlemedin mi?
- Hayır, hiç özlemedim.

Donup kaldım ve sustum. Aklıma ilkokula başladığım günler geldi. Hevesle başladığım ilkokulun ilk gününde ilk öğretmenim tarafından yediğim ilk göz tokadını hatırladım:

- O asık suratını,
- Geleceğin mimarları olarak anılan şahsın özgüvenimi yerle bir etmesini,
- Sayesinde benim için artık bir eziyete dönüşen okul yıllarımı,
- Her tatil bitişinde akıttığım gözyaşlarını
- ve o günlük güneşlik çocukluk yıllarımın kara günlerini…

Tüm bunları hatırladım ve sustum ve suratını sorularımla asmış olduğum çocuğa hiçbir şey diyemedim.

Sonra Fedakâr Öğretmenler Sergisi’nin bugün Ankara’da açıldığını okudum. Fedakâr Öğretmenler!

Evet, fedakâr öğretmenler var, ama sayısı maalesef yeterli değil.

Sözüm, bir tebessümü, sıcak bir bakışı öğrencilerine feda edemeyen öğretmenlere, 'Öğretmenler yeni nesil sizin eserinizdir' sözünü herkesin çok iyi bildiği fakat bir o kadar da bu gerçekten uzak kalmış eğitim sistemimize, öğretmen olmayı öğrenememiş, sırf o bölümü tutturduğu için öğretmen olmuş öğretmenlik mesleğini bir şekilde icra eden insanlara.

Burada sadece suçu öğretmenlere atmak yanlış olur elbette.

Devletin öğretmenlik mesleğine verdiği önem, bu meslek için reva görülen eğitimden ve maaştan belli oluyor.

Öğretmenlik evet bir meslek, ama alelade, sıradan bir meslek değil, çünkü hayata yeni adım atmış savunmasız küçücük insanların gelecekleri mevzu bahis olan.

Ez cümle: Dikkat! Ehline düşmemiş öğrencilerin hayatı tehlikede.

Dipnot: Geleceğin Mimarları olduğunun bilincinde olan tüm has öğretmenleri saygıyla selamlıyorum, mesleğiniz kutlu olsun.

Zeynep Şehidoğlu

İSTANBUL

24 Kasım 2010 Çarşamba 13:05

Yazının yayınlandığı Websiteyi görmek için tıklayınız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder